Alle vilkår - Klokkekongene.no

1. Vilkår og betingelser

For å handle på klokkekongene.no må du ha fylt 18 år, ellers kreves det av reglene i saksøkers tillatelse til å kjøpe. Alle produkter er oppført med pris inkludert moms.

Frakt 69,- gjelder med Posten/Bring.

Vi forbeholder oss retten til å korrigere feil i artikkelen, informasjon og forbeholder seg retten til å endre priser uten varsel. Vi forbeholder oss også endelig salg, gjennomføring av våre leverandører og eventuelle prisendringer. Farge / skygge-forskjeller kan eksistere mellom produktbilder og virkelighet på grunn av lysforhold og ulike linjer, forbeholder vi oss retten for dette også.

Betalingsløsninger

Klokkekongene.no tilbyr flere betalingsmåter for å gjøre det så enkelt som mulig for våre kunder å handle.

Velkommen til Klarna Checkout

Klarna Checkout gjør det enkelt, fleksibelt og trygt for deg å handle på nett. Gjennom å besvare et par spørsmål identifiserer du deg enkelt og du kan velge den betalingsmetoden som passer deg best.

En finesse med Klarna Checkout er at vi skiller på kjøp og betaling. Først bekrefter du ditt kjøp og deretter velger du hvordan du vil betale. Enten velger du Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller bankoverføring. Alt like sikkert. Om du vil kan du knytte en PIN-kode til Klarna Checkout.

Ved å gi eller etterspørre informasjon i Klarna Checkout, godtar du våre vilkår for bruk og vår bruk av dine personopplysninger som beskrevet her.

3. Angrerett

Vi bruker fjernsalg- og hjemmesalgsloven:
"Ifølge fjernsalg- og hjemmesalgsloven har du som forbruker rett til å heve kontrakten ved å varsle oss innen 14 dager fra mottak av varer. For at du skal kunne bruke din rett til å avbryte du må returnere varene uskadet og i vesentlig uforandret. Ved utøvelse av angreretten, er det du som er ansvarlig for returporto." Vi i klokkekongene.no har valgt å gå videre for våre kunder og gir derfor alle kunder en langvarig angrerett på hele 90 dager fra den dagen varen har ankommet.

I din melding til oss må det være klart at du ombestemmer deg. Angrefristen begynner den dagen du mottok varen.  

Du har ikke angrerett hvis: 
Klokken er ikke i vesentlig samme stand eller klokken på annen måte blir ødelagt, brukt eller misbrukt. For riper på armbånd eller andre skader på klokken utgår angreretten. Du har ikke angrerett hvis du har bestill produktet gravert eller på annen måte endret til dine behov, dette informeres av oss via e-post for godkjenning av avtalen når vi har mottatt ordre.

Når du bruker din angrerett:  
Du er pålagt å holde produktet i like god stand som da du mottok den. Du kan ikke bruke det, men selvfølgelig, nøye undersøke det. Hvis varene er skadet eller tapt fordi du er uforsiktig, mister du angrerett. Kjøper er ansvarlig for varene og transport fram til vi har mottatt varene.

Send alltid epost til oss før du bestemmer deg for å returnere pakken: info@klokkekongene.no
Til gjengjeld vil kjøperne alltid betale fraktkostnadene.

Klokkene skal sendes til:
Klokkekongene.no / Klockkungarna Sverige AB
Teknikringen 8
58330 Linköping
Sverige

Det må også si klart hvorfor du returnerte varene. Vi aksepterer ikke postoppkrav.  

4. Returnering

Kunden må betale returer selv, med mindre produktet er defekt eller om vi har pakket feil. Retur må sendes pr brev eller pakke, ikke per post. Ved bytte av vare, vil vi betale den nye frakten fra oss til deg.

Tilbakebetaling:
Vi vil, hvis du bruker din angrerett til å kansellere, refundere det du har betalt for varene så snart som mulig eller senest innen 90 dager fra den dagen vi tar i mot varen. Du må selv betale returkostnadene når du sender tilbake varen. Vi betaler alltid returkostnadene for å sende tilbake erstatningsvarene. Se også forbrukerrådets retningslinjer.

5. Lagerstatus

For at du som kunde skal kunne få så god oppfatning om leveringstider som mulig bruker Klokkekongene.no flere ulike lagerstatuser for sine varer. Vennligst merk at alle leveringstider er bare anslått og avvik kan forekomme, vi kan derfor ikke garantere at produktet kommer innen den angitte tidsrammen. Du kan se lagerstatus på hvert produkt.

På lager 1-2 dager leveringstid: finnes i vårt lager og sendes samme dag hvis bestillingen skjer før klokken 13. Leveringstiden er 1-2 virkedager.

4-8 virkedagers leveringstid: Tilgjengelig hos leverandør eller med en leveringstid på 4-8 virkedager.

6-12 virkedagers leveringstid: Tilgjengelig hos leverandør eller med en leveringstid på 6-12 virkedager.

6. Leveransene

Hvis et produkt har annen leveringstid er dette angitt for respektive vare. Leveringstiden varierer avhengig av produkt og leveringsmåte. Vennligst oppgi ditt mobilnummer, så kan Posten/Bring raskt og enkelt kontakte deg når varene har ankommet. Lagervarer tar bare 1-2 virkedager for levering.

7. Leveringsmåte

Vi erbjuder kun transport med Posten/Bring: 69,-

8. Pakker som ikke blir hentet

Hvis returen også må betales av Klokkekongene.no belaster vi kunden for dette beløpet også. Retten til uttak eksisterer ikke ved ikke å hente pakken, men dette krever en melding til oss først.

9. Transportskader

Dersom det forekommer skader under transport må du meld fra til Klokkekongene.no umiddelbart, skaden meldes mens henting skjer. Derfor må klokken kontrolleres umiddelbart etter mottak.

10. Garantier og service

Garantier varierer avhengig av merke og klokke. Garantien er normalt mellom 2-3 år og omfatter materialer og utførelse. 

Denne garantien gjelder ikke:

- Fuktskader på ur eller armbånd som ikke er vanntett.
- Hvis endringer eller serienummer har blitt fjernet.
- Utvendige skader på klokke, i tillegg til gummi, lenke og stoff armbånd. Garantien gjelder heller ikke når belegget på disse har blitt ødelagt.
- Skader på urets glass.
- Skader forårsaket av et eksternt serviceverksted.
- Andre skader eller defekter som skyldes mangelfullt vedlikehold, uaktsomhet, ved misbrukt eller at klokken på noen annen måte, pådratt de andre feil som ikke skyldes produksjons- eller materialfeil.

Det kan være små forskjeller mellom de ulike merker og garantier, les godt det vedlagte garantikortet hva som gjelder for akkurat din klokke. For å opprettholde garantien, må tjenesten være gjort bare for autoriserte verksteder. Kontakt oss for ditt nærmeste serviceverksted. Ved feilaktig reklamasjon av fungerende vare forholder klockkungarna retten til å belaste kunden for utgifter til undersøkelse og fraktkostnader, for totalt 299 kr.

11. Manualer og medfølgende dokumenter

For hvert ur leveres det med manual og garantikort. Kjøpere oppfordres til å lese disse for informasjon om funksjoner og feilsøking. Ved returer skal også disse dokumentene sendes tilbake Med mindre annet er angitt i produktet slik at manualen er på engelsk.

12. Privat Policy

Når du besøker, registrerer eller bestiller produkter på klokkekongene.no, vil du bli bedt om å oppgi informasjon om deg selv, ditt navn og kontaktinformasjon. I forbindelse med din registrering og bestilling godkjenner du at vi lagrer og bruker din informasjon i vår bransje for å oppfylle kontrakten mot deg. Du har under Personopplysningsloven krav på å få den informasjonen vi har lagret om deg. Hvis det er feil, ufullstendige eller irrelevante, kan du kreve at opplysningene rettes eller slettes. Kontakt oss i så fall via e-post.

13. Cookies

"Cookies" brukes på dette området for å holde oversikt over innholdet i handlekurven din, lagre leveringsadresser hvis adresseboken brukes og til å lagre dine data. De brukes også etter at du har logget inn som en del av denne prosessen. Du kan slå av cookies i nettleseren din ved å gå til "Verktøy, Alternativer for Internett, Sikkerhet", og velge "Blokker cookies". Hvis du slår av cookies, vil informasjonen ikke oppbevares i datamaskinen for fremtidige ordrer fra oss.

14. Utvidet garanti

Vi i Klokkekongene.no nå tilby våre kunder muligheten til å kjøpe den utvidede garantien for skade på armbåndsuret at du ikke kan forutse eller forhindre. Den vanlige fremstillingen / återförsäljargatantin vanligvis tilbyr bare begrenset beskyttelse som dekker material-og produksjonsfeil, for å komplettere dette kan vi tilby på klokkekongene.no en utvidet supplerende garanti beskyttelse.

Hva dekkes av den utvidede garantien?
Den utvidede garantien dekker det ekstraordinære garanti beskyttelse også inneholde:

- Skade på glass, for eksempel knust glass og tungt riper i glasset.

- Merker og støt

- Skadet eller ikke fungerende urverk

- Skade på armbåndet, eiendom, dial, lenker, pins, krone et al.

- Vannskader og fuktskader (over 5 atm).

- Skader forårsaket av brukerfeil.

- Og en rekke andre skader som kan oppstå.

Hvordan kan jeg stille klokken må repareres?
Hvis uret er brutt, spør umiddelbart til vår kundeservice, og vi vil hjelpe deg. Du har med vår utvidede garantien ingen kostnader for reparasjoner hvis en ulykke skulle inntreffe, i tillegg til frakt kostnadene til oss for reparasjon. Vi vil reparere eller erstatte uret med en ny en, avhengig av skaden.

Hva dekker ikke den utvidede garantien?
Skader forårsaket av slitasje, batterier, og batteri erstatninger. Skader som ikke påvirker de watch funksjonalitet f.eks merkevarer. Den utvidede garantien dekker ikke vannskader på klokker med 5 atm eller mindre, da de ikke er laget for å tåle vann.

Kan jeg kjøpe den utvidede garantien etterpå eller separat?
Den utvidede garantien kan kun kjøpes på det tidspunkt kjøpet og kan ikke kjøpes separat eller i ettertid.

Hvordan kan jeg velge for den utvidede garantien?
I kassen kan du velge å legge den utvidede garantien på din handlekurven.

Hvor lang er den utvidede garantien?
Den utvidede garantien er gyldig i ett år fra kjøpsdato.

Hva koster det?
Prisen for den utvidede forsikringen, vil du se billettkontoret, hvor du også kan velge det som et alternativ.

 

Full vilkår og betingelser

1. den utvidede garantien
Utvidet garanti er en tilleggstjeneste (heretter kalt SERVICE) som gjelder for det produktet som er angitt i klokke Kings garantikort og på vegne av kjøperen for ett år fra kjøpsdato. Avtalen inngås mellom kjøper og Klockkungarna Sverige AB ("SHOP) la den opprinnelige kjøperen av produktet, kan SERVICE, etter at melding om eierskifte til butikk, fortsette å gjelde for den nye eieren. SERVICE kan ikke fornyes etter ett år. SERVICE kan ikke kjøpes separat eller i ettertid.

2. Scope
Tjenesten dekker, med følgende unntak, for skade ved plutselig og uforutsett hendelse på produktet. Dette forutsetter at du har vært forsiktig, ellers er det fare for at kompensasjon vil bli redusert eller helt fraværende. Vær spesielt oppmerksom på hvordan du lagrer objektet forbundet med bading, dressing, og generelt når du legger inn elementet.

SERVICE erstatter ikke:

Skader forårsaket av slitasje.

Batterier eller batteriskift.

Skade dekket av produktgarantien eller som erstatning kan utbetales i henhold til forbruker eller annen forsikring.

Skade av mindre arter som ikke påvirker brukbarhet, for eksempel riper eller merker.

Skade når varen er overlevert til noen andre enn autoriserte urmakere for reparasjon, foredling, verdivurdering, selge, pantsette eller rengjøring.

Vannskader på klokker med 5 atm eller mindre.

Tap av deg eller andre enn aunktoriserad urmaker gjennom merchandise fått tilgang til å se og åpnet den.

Fuktskader vanntett elementer hvis ikke trykktest eller tetthet vedlikehold gjort.

Tap ved tyveri eller tapt watch.

3. Aktsomhetsplikt
Element som SERVICE har til hensikt å bli håndtert slik at skader unngås. For eksempel vil filen ikke brukes på steder hvor det er en åpenbar risiko for skade. Inkludert bruks-/installationsanvisningar eller lignende skal følges. Dersom aktsomhetsplikten ikke er oppfylt, kan føre til tap av rett til erstatning eller reparasjon

4. varsling av skade
Ved skade, skal gjøres meldingen så snart som mulig, men ikke senere enn seks måneder fra det tidspunkt kunden fikk kunnskap om skaden. Melding skal gis til butikken. Å hevde skjema må vedlegges Watch Kings garantibevis.

5. utskifting / reparasjon
Erstatning kan ikke overstige kjøpesummen. Kompensasjon vil være tilsvarende produkt eller tjeneste. Dersom reparasjonskostnadene overstiger 90% av den opprinnelige prisen på produktet anses helt skadet. Total skadet produkt erstattes av SHOP med tilsvarende klokke for et beløp opp til kjøpesummen. Refusjoner er betalt. At et samlet tap etter tap justering SERVICE opphører å gjelde. Hvis varen har steget i pris siden kjøpet, eller hvis du er på påstander velger en dyrere vare, må du betale differansen mellom den nye prisen og kjøpesummen. For de tilfeller av erstatning er lavere, korrigert SERVICE til laveste pris. Erstatningen er ikke forskjellen.

6. egenandeler og utgifter
Ingen egenandel eller kostnad i tillegg frakt kostnader til SHOP er for kunden som kjøper og benytter SERVICE.

7. generelle bestemmelser
Hvis kjøperen eller noen annen person med krav om erstatning etter en skade forsettlig eller ved grov uaktsomhet feilaktig uttalt eller undertrykkes eller skjult noe relevant for vurderingen av retten til erstatning, kompensasjon ellers ville ha blitt betalt, redusert eller fraværende. SERVICE gjelder ikke for tap eller skade som følge av kjernefysisk reaksjon eller krig, fiendtligheter, borgerkrig, revolusjon, opprør eller handlinger av makthaverne som er blitt ulovlig tatt makten eller ødeleggelse av myndighet intervensjon. SERVICE gjelder ikke i tilfelle skade eller tap som følge av statlig inngripen.

8. klage
Misforståelser og forvirring kan oppstå fra skadeundersøkelser. Hvis du ikke er fornøyd med våre krav, kan du be om at saken vurderes på nytt. Din forespørsel om ny vurdering må først og fremst er uthevet skriftlig å handle, adresse som nedenfor. Muligheten finnes også for å sette sin sak på Brukerklagenemnda eller tingretten.